Monday, February 7, 2011

Tutorial: Cara Reply Komen Intensedebate




Salam semua.. 

Aku rasa ramai yang xtau lgi pasai Intesedebate ni..

Smlm aku trbaca kt ruang chat aku dri Cik Queenpink.. 
yg dlm bulatan tu..

Ok la.. sini aku nk ajar tentang ni.. harap ia membantu.. 

First, 


Berdasarkn gmbr kt atas k.. 
bila hgpa nk komen ja.. mesti la kena tekan 'comments' tu..

Bila dh kluar.. ia akn jdi cmni..


Mungkin agk mngambil msa.. tapi apa2 pn ia akn kluar cmni.. hehehe

Mcm biasa la.. Perkra yg perlu hngpa buat adalah..

  • Tulis komen hngpa kt kat ruang 'Kemukakan Komen Baru'->> komen jgn x komen
  • Masukkan URL Blog hngpa dkt 'Site URL' tu.->> xkn blog org lain pulak kot.. haha
  • Tandakan kat kotak kosong 'Comment LUV' tu.->> ni utk sertakn skali update dri blog hngpa..
  • Masukkan Nama hngpa kt Ruangan 'Nama' tu.. ikut hngpa la dah buh apa..
  • Masukkan e-mel hngpa kt ruangan 'E-Mel' tu.. yg ni nk tibai buh email bohong pn boleh.. tapi jgn amal sgt.. haha.
  • Yg penting alamat URL blog hngpa betoi.. senang aku nk lawat kembali..
Pastu, bawah sikit dri tu.. kluar cmni.. sori, xdpt nk tgkap gmbr penuh..


Bila dh hngpa dh buat semua mcm yg kt atas tu.. Terus tekan 'Kemukakan Komen'..

Selesai masalah.. bukan susah pn.. hehe

Kalu rasa nk buh Intesedebate ni kat blog hngpa..
leh masuk IntenseDebate ->> Sign up "I want to create an account to comment"
kalu xpaham nk install, leh masuk SINI.. ada tutorialnya..

byk faedahnya.. rugi kalu xbuh..

p/s: patut la Queenpink x blas2 kt contest aku tu.. huuhuuhu

Facebook Comment Source : Ikut Dan Aku