Tuesday, December 21, 2010

Jom Buat Ruangan Komen kita lebih Mesra dengan intensedebate..

Salam 1 Malaysia..


Sebenarnya, aku dh lama nk buat benda ni.. Tapi xtau caranya.. Dlm duk jln2 kt blog org.. aku teringin nk buat ruangan komen mcm kt blog kwn kita ni n@m@n .. Sb aku suka benda ni, kita boleh reply komen ikut org.. sblum ni nk komen, kna tulis nama org yg komen kt kita, tapi bila ada yg cmni.. mudah ja.. klik reply, dh leh balas kt kwn tu.. pastu, benda ni pn lawa sb nmpk mcm 3d ja.. hihihi.. tu ja kot.. pnjng plak aku membebel mlm2 ni.. hehehe.. 


Aku dpt cara nk pasang benda ni, bila aku tgok kt bwah skali ruangan komen si n@m@n ni ada tulis 'Comments by intensedebate'  aku apa lgi masuk la trus lman web intensedebate..




Ni Cara nk Mula nya setelah aku membebel agk keterlaluan..


First Masuk lman web ni..http://intensedebate.com


bila kluaq ni tekan 'sign up'..

pastu kluaq cmni.. isi smua ruangan kosong..
tndakan bulat yg bwah, bukan yg atas..

bila naik yg ni.. trus buka email yg hngpa dftr tdi..

ni kiranya dh masuk email hngpa la.. klik kt msg yg mcm aku tandakn petak merah tu.. 



dia akan kluar cmni plak.. klik 'comtinue with your installation'

buh alamat url blog hngpa dan tekan next step..
 Ermmm.. Dh xdak gmbr.. hihi.. Soe.. Laptop Aku tetiba manpus..


Pastu pndai2 hngpa la.. hihihi..


Bila aku On laptop balik.. first skali aku tgok blog aku.. kot2 dh jdi.. tgok2, x jdi.. sabaq ja.. 
aku pun buka balik lman web intensedebate.. 
trus dia kluaq cmni.. aku pn pening nk buat mcmmna..
p/s:gmbar ni d tgkp stelah aku slsai buat, tu ada gmbr kt profil aku.. hhihi.
Agk Lama gak aku mncari cara nk dptkn benda yg aku nk.. ada la dlm 2 hari.. last2 aku jumpa caranya.. 

Mula2 aku masuk my account, pastu profile
aku isi blog title ng blog url ja.. dh ckup rasanya..

Pastu, aku masuk sites, pilih blog kita.
klik url blog kita tu.. pastu ia kn kluar cmni plak..


kt ruangan ni, hngpa edit la ikut khndak hngpa kt setting tu.. yg pnting lpas tu, hngpa 'reinstall'
Bila hngpa dh reinstall, dia akn ajaq cra nk setup bnda ni. hngpa ikut ja step by step.. 
aku xleh lgi nk bgi gmbaq.. sb tdi aku reinstall, abih ilang komen aku yg lma2.. jdi, aku xnk ilang komen2 dri hngpa lgi.. insyaallah hngpa boleh.. hihihi..


p/s:sorry la kpd yg prnh komen kt blog aku sblum ni, komen sblum 21/12/10 tlah ilang akibat nk buh benda ni..  huhu.. sorry juga, entri aku mcm trgantung.. dh la trlekat d  prtngahan jln.. huhu


p/s lgi: ruangan komen aku masih lg simple.. nk letak icon smile xtau plak..klu yg dh tau, kongsi2 la k..


lgi2p/s: apa lgi, try la komen.. kasi pndpt.. mna tau ada yg dh pro pasai ni.. 

Facebook Comment Source : Ikut Dan Aku