Sunday, December 19, 2010

Kereta Bugatti Veyron Daripada Kotak Rokok

Salam 1 Malaysia..



5 mahasiswa telah membuat sebuah kereta Bugatti Veyron yang benar-benar boleh berfungsi. Sebanyak 10280 buah kotak rokok digunakn utk buat keta ni..

Projek hebat ini bermula dari 5 mahasiswa dari Universitas Xi’an jurusan Teknik Elektro memutuskan untuk melakukan sesuatu untuk membuat kwn2 depa berhenti merokok. kwn2 depa ni suka merokok di sekolah, di rumah, dan juga di tempat-tempat lainnya. Awalnya, depa ni mengumpulkan kotak-kotak kosong rokok untuk membuat logo anti-merokok. Tetapi ketika mereka berhasil mengumpulkan kotak kosong yang dari hari ke hari semakin banyak, idea untuk membuat keta elektrik pun melintas di pikiran meeka.

Dlm msa utk buat keta ni, depa juga tlah alami msalah ng pihak U depa, krana depa d tgkap atas ksalahan merokok.. Petugas U menemukan banyak kotak kosong rokok kt mereka dan sudah siap-siap menghukum berat mereka. Akan tetapi untung para petugas tersebut mau mendengarkan alasan lima mahasiswa ini dan mempercayai mereka. Bahkan mereka mendukung penuh rencana mereka. Sekolah pun memberikan bimbingan dari guru-guru senior dan 2500 mahasiswa lainnya ikut membantu mereka mengumpulkan kotak rokok kosong.

Kerja keras mereka pun membuahkan hasil ketika kereta kotak rokok tersebut dicuba dan  berfungsi! Benar-benar mengagumkan!

Jom Layan Gambar dan Videonya..

gmbarnya..

videonya..

nk senang tgok videonya..

p/s: kereta bugatti adalah keta pling mahal kt dunia.. kalu yg atas ni?? 

Facebook Comment Source : Ikut Dan Aku

0 komen: