Saturday, January 29, 2011

Ada Apa dengan Google?



Salam 1 Malaysia..


Google?? Psti ramai tahu kan.. xkn xtau plak.. aku bukan nk cita pasai sejarah google ni..
tapi aku tnjuk kn pelbagai benda yg boleh buat melalui google ni..


Ok la.. tanpa mlngahkan masa yg ada ni.. aku nk kongsikan pasai google ni.. 


Bila hngpa masuk Google.. selalunya hngpa klu nk cari sesuatu tu.. hngpa akn taip benda nk cari tu kt kotak dia tu.. pastu hngpa akn klik 'Google search'.. Betoi x?? hehehe... pernah x hngpa tekan sebelah 'Google search' tu.. 'I'm Feeling Lucky'.. Xpaham apa aku merepek ni.. see this.. yg dlm kotak merah tu..
comel x bckground aku.. hehe


Untuk memudahkn hngpa lihat benda2 yg pelik tapi benar..
aku akn permudahkn hngpa semua dgn bagi seberapa byk prktaan..

Caranya mudah.. copy perkataan aku bgi tu.. dan paste kn ruangan kotak search tu..
pastu, tekan 'i'm Feeling Lucky'.. dan lihat hasilnya.. mudah kan.. heehehe..

Antara Perkataannya..

  1. find Chak Noris -> lihat jwpn yg Google bgi tu.. hahaha
  2. elgoog ->> tnggu hasilnya..
  3. Google reverse/mirror ->> mcm elgoog gak..
  4. google loco ->> tnggu hasilnya..
  5. Google Epic ->> Tnggu juga hasilnya.. hihi..
  6. google gravity ->> lihat apa yg akan trjadi..
  7. Google Sphere. ->> lihat la...
  8. google easter egg ->> ni boleh main main..
  9. google pacman ->> ni pun game.. boleh main gak..
  10. google logo ->> ada logo2 google.. -> yg ni xyah copy la prktaan tu.. hihi
  11. google rainbow ->> nk tau.. buat la..
  12. annoying google ->> x menarik sgt.. boleh la..
  13. Google Magic ->> huruf 'oo' kt google leh ilang klu hngpa klik klik..
  14. google bsd ->> logo ja berubah jdi setan.. haha
  15. Own Your google Search Engine ->> nk buat search kita sndri.. leh buh kt blog tu..
  16. who’s the cutest ->> lihatla jwpnnya.. msti suka.. haha..
  17. google gothic ->> ala2 puaka ja google ni.
Nak lgi ke?? hahaha..

ok ok.. ni ada ckit lgi.. 
ni utk google bgi bahasa (mcm2 bhasa) kt dunia ni.. x semua la.. yg sempat ja..


ewmew fudd
google hacker
google klingon
google piglatin
google bork
google pirate
google chav

aku pn xtau bahasa apa kt atas tu..

kalu malaysia nya..
google malay.. hehehe..

Oppss.. sedikit penambahan lgi..

try copy prktaan ni pulak

ikutdanaku
ikut dan aku

Lihat la hasilnya... hahaha

p/s: selamat mencuba..
pasti ada lgi perkataan2 lain yg best ni.. klu da.. kongsi la.. hehe

Facebook Comment Source : Ikut Dan Aku