Sunday, January 30, 2011

Tutorial: Cara nk Tingkatkan Traffic di Alexa..



Salam 1 Malaysia..


Pasti ramai antara blogger nak tingkatkan traffic di alexa kan..
Dan pasti yg nakkan ranking yg terbaik dri alexa ni... 
klu nk tau.. Facebook adalah ranking no 1 kt malaysia diikuti dengan Google.my.


sebelum aku nk cerita caranya.. hngpa tau x mcmmna nk check ranking blog hngpa ni..
senang ja.. masuk ALEXA dlu..
bila dh masuk.. copy url blog hngpa.. contohnya 'http://ikutdanaku.blogspot.com/'  
pastu paste kan kt ruangan 'search alexa'.. yg ada gmbar kanta tu.. tekan 'search' yg petak kala oren tu..


bila dh tekan.. akn kluar la data pasai blog hngpa.. nk lgi detail.. tekan 'get detail'.. 
ermm.. pndai2 la hngpa selongkar lgi.. aku sbnarnya nk cita cara nk up kan traffic utk alexa ni.. hehe




Caranya mudah ja..



ni utk FIREFOX
ni plak utk INTERNET EXPLORER
dan ni plak utk CHROME


OK.. bila dh masuk situ.. tekan 'Install Alexa Toolbar'..


Pastu ikut step dia.. yg penting.. klu naik install or accept.. tekan ja..
aku nk cita pn susah.. hehehe.. sbb firefox,chrome n internet explorer semuanya berbeza cara nk installnya..
harap hngpa semua paham k..


lgi pun.. dlm web alexa pn dh terang dgn sempurna..


bila hngpa dh pasang..dia akn jdi cmni..


firefox (kt belah kiri tu)
chrome (belah kanan)
internet explorer (belah kiri mcm firefox)


Oppss.. mesti hngpa trtnya tnya.. mcmna leh tngkat trafic kan..
aku pun xtahu sbb nya..hahaha.. aku trbaca dri blog mat salehnya.. x ingt plak link dia.. haha..
alhamdullilah.. bila aku buh extension ni.. mmg mnjadi la..


x caya ka?? 


tgok la ni.. klu rasa kecik sgt.. double klik la.. tgok kt tarikh aku tgkap gmbar tu.. tu buktinya.. hehe.. (sori k gmbr kecik sgt.. xleh besar sgt.. bila besar. gmbr ni xdpt loading semua, mybe kapasiti dia besar sgt.. hrp paham k)
tarikh: 1/1/2011
ranking alexa: 4,769,579
ranking dlm malaysia: 21,224
tarikh: 3/1/2011
ranking alexa: 4,537,875
Ranking dlm Malaysia: 20,344
tarikh: 4/1/2011
Ranking Alexa: 4,314,400
Ranking dlm Malaysia: 19,188
Tarikh: 9/1/2011
Ranking Alexa: 3,389,783
Ranking dlm Malaysia: 15,089
Tarikh: 11/1/2011
Ranking Alexa: 3,283,168
Ranking Malaysia: 14, 426
Tarikh: 31/1/2011
Ranking Alexa: 1,635,187
Ranking dlm Malaysia: 7,635


lihatlah perbezaannya.. hehehe.. tggu apa lgi.. install la.. bukan rugi pn..
hehehe.. 

p/s: kalau da cara lain lgi.. kongsi2 la.. hihihi..

Facebook Comment Source : Ikut Dan Aku