Sunday, March 20, 2011

Yang Mana 1 boleh Percaya?

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua..

Entri kali berkenaan dengan widget dekat blog aku ni..
Widget yang aku maksudkan itu adalah widget 'Visitor Online'.
Kebanyakkan blogger kita pakai Widget dari amung.us..
Memang banyak widget yang macam tu kan..

Tapi aku sekarang ni, mencuba satu widget dari webstat.
Sebab utama aku pilih widget ini adalah kerana widget ini dapat bagi info tentang jumlah keseluruhan visitor kita pada hari tersebut. Boleh la aku tau, berapa ramai yang datang ke blog aku dalam sehari tu..

Tapi yang menjadi masalahnya, Angka dari Visitor online antara 2 widget dari amung dengan webstat tu tak sama. Selalunya webstat tu menunjukkan angka visitor online yang lebih banyak.
Tengok sini..

Memang jauh beza tu..
Disebabkan masalah ini, aku menjadi pening.. haha..
Yang mana 1 yang betul ni??
terasa nak cari widget lain lagi, nak try buat perbandingan.. tapi malas..
lebih baik aku tanya kamu semua..kan kan.. hehe.

Dan kalau boleh, bagi lah tips tentang widget mana yang lebih berkesan dan boleh dipercayai..
Aku nak yang ditir seperti yang ada visitor today tu.. kalau wordpress dah ada plugin dia.. Count Stat kalau tak silap aku..
Kalau blogspot ini, banyak sangat yang ada.. tapi kebanyakkan macam amung.us tu..

p/s: apa pendapat anda semua.. hehe

Facebook Comment Source : Ikut Dan Aku