Saturday, February 5, 2011

1st GiveAway Queenpink: Teka Teki Contest


Salam 1 Malaysia..

Hari ni aku join contest pasai Teka Teki..

Aku mmg suka Teka Teki ni.. ..

Contest yg aku join ni di buka sebab utk Pembukaan Tuan Punya Blog tu.. nmpk tak gmbr dia tu.. 
Syaratnya Senang ja klu hngpa berminat nk join.... copy paste je ni..
  1. Follow blog QUEENPINK dan Contest Queenpink ->> smpai 2 blog.. ni dh settle..
  2. Buat entri ringkas dengan tajuk 1st GiveAway Queenpink: Teka Teki Contest ->> ni pn dh settle
  3. Hantar jawapan teka teki  dan url entry di ruangan komen Blog Contest Queenpink ->> ni pn dh, 
  4. Tag 3 blogger yang lain ->> di pn dah.. tgok kt bwah tu
  5. 3 orang pemenang akan dipilih.Bergantung kepada jumlah penyertaan.Lagi ramai join,lagi banyak la hadiah yang akan diberi ->> ni x tentu lgi..
  6. Hadiahnya sangat lumayan dan menarik ->> wowwww
  7. Tarikh tutup penyertaan: 1 MAC 201->> lmbt lgi ni..

Ni Soalan Teka Teki nya

Terdapat seorang pakcik tua.Dia ini seorang yang buta.Suatu hari,dia mahu melintas sebuah jalan yang penuh dengan kereta.Yang peliknya,pakcik itu berjaya melintas jalan itu tanpa dilanggar kereta.Macam mana dia boleh berjaya sedangkan dia nie kan buta?

Jawapan Aku: 
(Disebabkn Tuan Blog punya Contest bg jwb byk2.. aku nk jwb byk2.. maklum la byk jwpn yg belum pasti kena..)


Ni jwpan berdasarkan Pak Cik tu..

  1. Pak Cik tu Buta Sebelah Mata ja..... 
  2. Pak Cik tu bukan Buta Mata.. Dia Buta yg lain.. contohnya Buta Hati, Buta Warna..
  3. Pak Cik tu lintas pakai Jejantas. 
  4. Pak Cik tu lintas guna butang kat Traffic Light tu. bila lampu merah,Pak Cik tu lintas la. Buta ja.. bukan nya tak leh jalan pun.
Ni pulak jwpn berdasarkan persekitaran.

  1. Kereta Kat Situ duk Statik ja.. Mana Boleh nk langgar Pak Cik tu. Mybe Pak Cik tu yg langgar kereta2 tu..
Ni pulak jwpnn berdasarkan soalan.. takut ayat pusing2.. biasa la Teka Teki.. 
  1. Ikut ayat Soalan ni 'Yang peliknya,pakcik itu berjaya melintas jalan itu TANPA dilanggar kereta' ->> Aku rasa mcm pelik ja bila baca ayat ni byk kali.. dh kata kt soalan tu TANPA dilanggar.. mcm mna nk kena langgar.. hahaha..

Sori Tuan Blog.. byk jwpn pulak aku. hehehe.. Jgn marah..
Aku tag depa ni..
2.  Biey
3. Hadry

p/s: nak JOIN.. klik sini

Facebook Comment Source : Ikut Dan Aku